• Množstvo asistenčných jazdných systémov a moderné záchytné systémy sú už súčasťou sériovej výbavy
  • Rozsiahle intuitívne možnosti ovládania vďaka systému MBUX s hlasovým ovládaním „Hey Mercedes“
  • Množstvo digitálnych služieb Mercedes me connect pre vyššiu efektívnosť, transparentnosť a inteligenciu

„Nový Mercedes-Benz Citan bol vo veľkom rozsahu vyvinutý nanovo profesionálmi pre profesionálov,“ uviedol Marcus Breitschwerdt, vedúci divízie Mercedes-Benz Vans. „Nová generácia malého vanu v sebe nesie DNA značky Mercedes-Benz: od nezameniteľného dizajnu cez jazdné vlastnosti až po bezpečnosť a konektivitu.“
Bezpečnosť je kľúčovou hodnotou značky Mercedes-Benz. Prispievajú k nej stabilná konštrukcia karosérie s dráhami vedúcimi zaťaženie, ktoré absorbujú energiu, ako aj sedem sériových airbagov a rozsiahla výbava s modernými asistenčnými jazdnými systémami. Tieto systémy dokážu vodičovi pomôcť a odbremeniť ho v mnohých situáciách.

Tieto systémy však nie sú jediní praktickí pomocníci v pozadí: nový Citan, rovnako ako jeho veľký brat Sprinter a konštrukčné rady osobných motorových vozidiel od značky Mercedes-Benz, je na želanie vybavený intuitívne ovládateľným a učenlivým infotainmentom MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz). Už od výroby je Citan navyše pripravený na používanie množstva digitálnych služieb Mercedes me connect. Vďaka tomu sú zákazníci vždy a všade prepojení s vozidlom. Vo vozidle aj mimo neho preto majú vždy poruke dôležité informácie a môžu využívať užitočné funkcie.

Vopred rozpoznávajú nebezpečné situácie: bezpečnostné systémy
„Cieľom zosúladenia asistenčných jazdných systémov bolo presadiť filozofiu komfortných a harmonických regulačných zásahov divízie Mercedes-Benz Cars aj v transportéri,“ ozrejmil Dirk Hipp, strategický vedúci projektu a hlavný inžinier malých vanov Mercedes-Benz. Jemné zásahy, ktoré zákazník spočiatku takmer vôbec nespozoruje, sa vykonávajú pri elektronickom systéme stabilizácie, ako aj pri pomoci pri rozjazde na stúpaní alebo pri asistentovi jazdy pri bočnom vetre.

Asistenčné jazdné systémy a parkovacie systémy s podporou radarových a ultrazvukových snímačov a kamier sledujú premávku a okolie a v prípade potreby zasiahnu varovným alebo podporným spôsobom. Podobne ako v nových generáciách Triedy C a Triedy S od značky Mercedes-Benz, aj tu pracuje aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu prostredníctvom zásahu do riadenia a koná mimoriadne komfortne.

Okrem zákonom predpísaných systémov ABS a ESP je nová sú modely novej generácie vozidla Citan sériovo vybavené aj pomocou pri rozjazde na stúpaní, asistentom jazdy pri bočnom vetre, systémom varovania pred únavou ATTENTION ASSIST, ako aj núdzovým volaním Mercedes-Benz. Ešte rozsiahlejšia je výbava s asistenčnými systémami v modeli Citan Tourer: tu vodiča sériovo podporujú aktívny asistent brzdenia, aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu, asistent sledovania mŕtveho uhla a asistent sledovania povolenej rýchlosti.

Na želanie je k dispozícii množstvo ďalších asistenčných jazdných systémov, napríklad aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC, ktorý sa stará o automatickú jazdu v zápche, ako aj aktívny asistent riadenia [1]. Tento asistent pomáha vodičovi udržať vozidlo Citan v strede jazdného pruhu.

Citan má v danom segmente vedúcu pozíciu aj pokiaľ ide o záchytné systémy: napríklad Citan Tourer je sériovo vybavený stredovým airbagom, ktorý sa pri prudkých bočných kolíziách rozvinie medzi sedadlom vodiča a sedadlom spolujazdca. Cestujúcich chráni celkom sedem airbagov. V prípade skriňových dodávok je na palube sériovo šesť airbagov.

Rozumie aj nepriamym hlasovým príkazom: MBUX s hlasovým asistentom „Hey Mercedes“
Systém MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) natrvalo zmenil spôsob ovládania automobilu výkonnými čipmi, učenlivým softvérom, obrazovkami s vysokým rozlíšením a brilantnými grafickými prvkami.

V novom vozidle Citan sú na želanie k dispozícii rôzne nadstavbové stupne systému MBUX. K silným stránkam pritom patrí napríklad intuitívna koncepcia ovládania pomocou dotykového displeja s uhlopriečkou sedem palcov alebo tlačidiel dotykového ovládania na volante. Rýchlu navigáciu s pevným diskom je možné pohodlne obsluhovať hlasovým asistentom „Hey Mercedes“.

Ciele možno zadávať aj ako trojslovné adresy na základe systému what3word (w3w). what3words je najjednoduchší spôsob zadávania miesta. Pri tomto systéme je svet rozdelený na štvorce s rozmerom tri krát tri metre, každému štvorcu je priradená unikátna kombinácia troch slov – tá dokáže výrazne pomôcť pri vyhľadávaní cieľa, najmä v rámci použitia na podnikateľské účely.

So systémom MBUX už zákazníci majú prístup k niektorým službám konektivity. So službami Mercedes me je systém MBUX ešte inteligentnejší a ovládateľnejší: takto pracuje systém „Hey Mercedes“ s prirodzenou rečou: používateľ sa už nemusí učiť stanovené príkazy, ale môže používať hovorovú reč. K ďalším funkciám Mercedes me connect patria služby ovládania na diaľku ako dopyt na status vozidla na diaľku. Zákazník tak môže kedykoľvek z domu alebo práce pohodlne skontrolovať najdôležitejšie údaje o svojom vozidle. Ďalšia veľmi praktická funkcia: vďaka navigácii s údajmi zo služieb Aktuálne informácie o premávke a Komunikácia automobilu s okolím bude zákazník jazdiť s reálnymi údajmi. Vďaka tomu môže obísť dopravné zápchy a ušetriť čas.

Mercedes-Benz medzi malými vanmi
Kompaktné vonkajšie rozmery spolu s veľkou ponukou priestoru a veľkým ložným objemom otvárajú všestranné možnosti využitia nového vozidla Citan najmä v rámci distribučnej a servisnej prepravy v centrách miest. Posuvné dvere, ktoré sa otvárajú doširoka na ľavej aj na pravej strane vozidla, ako aj nízka nakladacia hrana umožňujú komfortný prístup do interiéru a jednoduché nakladanie. Rovnako pohodlne sa usadia aj cestujúci v modeli Citan Tourer. Okrem svojej vysokej funkčnosti a variabilnosti ponúka toto vozidlo množstvo prvkov bezpečnostnej výbavy a vysoký komfort jazdy.

Nové vozidlo Mercedes-Benz Citan a jeho plnoelektrický modelový variant eCitan oslávia svoju celosvetovú premiéru 25. augusta 2021. Zákazníci si nové vozidlo Citan môžu objednať od polovice septembra 2021. Nový konštrukčný rad nahrádza predchodcu, ktorý bol na trh uvedený v roku 2012 a prostredníctvom ktorého sa značka Mercedes-Benz etablovala v segmente malých vanov.

[1] Oba systémy budú predbežne k dispozícii od druhého štvrťroka 2022.


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (4961x3307px, 5.85 MB)