Stuttgart. EQE SUV je všestranný variant odvodený od sedanu pre podnikateľov EQE. Rovnako ako tento sedan, ajvozidlo SUV je k dispozícii so zásadnými inováciami EQS a zároveň je dynamickejšie ako EQS SUV. EQE SUV patrí k najpriestrannejším zástupcom svojej triedy. Je pritom kompaktnejšie ako EQE sedan a jej rázvor s dĺžkou 3 030 milimetrov je o deväť centimetrov kratší. Vonkajšie rozmery sú 4 863/1 940/1 686 milimetrov (dĺžka/šírka[1]/výška). EQE SUV ako štvrtý model po dvoch sedanoch EQS a EQE, ako aj EQS SUV používa novú, čisto elektrickú platformu.

Dojazd až 590 kilometrov[2]

Modulárna koncepcia pohonu umožňuje pri EQE SUV veľké spektrum maximálnych celkových hnacích výkonov od 215 do 300 kW. V závislosti od výbavy a konfigurácie vozidla dosahujú európske vozidlá dojazdy až 590 kilometrov[2] podľa WLTP. Lítium-iónový akumulátor v EQE SUV pozostáva z desiatich modulov. Vo vlastnej réžii vyvinutý inovatívny softvér na manažovanie akumulátora umožňuje aktualizácie vzduchom (OTA). Vďaka nim zostane manažment energie EQE SUV aktuálny počas celého životného cyklu.

Rozsiahla ponuka asistenčných jazdných systémov

Aktuálna generácia asistenčných jazdných systémov zahŕňa množstvo funkcií, ktoré podporujú vodiča. Súčasťou všeobecnej sériovej výbavy EQE SUV sú okrem iného asistent ATTENTION ASSIST, aktívny asistent brzdenia, aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu, parkovací balík s cúvacou kamerou a asistent sledovania povolenej rýchlosti. Stav a aktivita systémov sú celoplošne zobrazené na ukazovateli asistenčných systémov na displeji vodiča. Ďalšie prvky výbavy sú dostupné v balíku asistenčných systémov a v balíku asistenčných jazdných systémov plus.

Mimoriadne obratná a agilná

Podvozok novej EQE SUV zahŕňa nápravu so štyrmi ramenami vpredu a nápravu s priestorovým zavesením kolies vzadu. Vďaka porovnateľne krátkemu rázvoru s dĺžkou 3 030 milimetrov a príslušnému nastaveniu podvozka pôsobí mimoriadne agilne a obratne už v základnom nastavení. Ako súčasť mimoriadnej výbavy je k dispozícii vzduchové pruženie AIRMATIC s kontinuálne nastaviteľným tlmením ADS+. Na dosiahnutie ešte lepšej svetlej výšky možno zvýšiť výšku vozidla až o 30 milimetrov. Okrem jazdných programov DYNAMIC SELECT ECO, KOMFORT, ŠPORT a INDIVIDUÁLNY sú vozidlá EQE SUV s pohonom 4MATIC vybavené ďalším programom TERÉN pre jazdy mimo spevnených cestných komunikácií. Na želanie je k dispozícii riadenie zadnej nápravy s maximálnym uhlom natočenia kolies 10 stupňov.

Hyperobrazovka MBUX na želanie

Vďaka učenlivému softvéru ponúka koncepcia zobrazovania a ovládania MBUX personalizované návrhy pre množstvo funkcií infotainmentu, komfortných funkcií a funkcií vozidla. Zaujímavým prvkom v interiéri je hyperobrazovka MBUX (na želanie). Pri takzvanej nulovej vrstve používateľ nemusí prechádzať vedľajšími ponukami ani zadávať hlasové príkazy. Podľa situácie a kontextu sú najdôležitejšie aplikácie ponúknuté na najvyššej úrovni zobrazenia celkom hore v zornom poli. Tri displeje hyperobrazovky MBUX (mimoriadna výbava) sa plynulo spájajú do seba, čím vzniká pás obrazovky so šírkou viac ako 141 centimetrov. Spolujazdec má v EQE SUV na želanie k dispozícii displej s technikou OLED s uhlopriečkou 12,3 palca a s vlastným používateľským rozhraním. Systém používa inteligentnú logiku blokovania založenú na kamere, ktorá dokáže rozpoznať, či sa vodič pozerá na displej spolujazdca. V takom prípade systém z bezpečnostných dôvodov automaticky stlmí dynamické obsahy .

Chytré plánovanie trasy

V prípade služby Navigácia s Elektrickou inteligenciou hovorí jej názov za všetko. Táto služba na základe mnohých faktorov naplánuje najrýchlejšiu a najkomfortnejšiu trasu vrátane zastávok na nabíjanie. Okrem toho dynamicky reaguje napríklad na dopravné zápchy alebo na zmenu spôsobu jazdenia. Navigácia s Elektrickou inteligenciou je chytrá: vypočíta predpokladané náklady na nabíjanie pre zastávku na nabíjanie. Zákazník okrem toho môže individuálne upraviť naplánovanú trasu. Môže pridať uprednostňované nabíjacie stanice pozdĺž trasy alebo môže vylúčiť navrhnuté nabíjacie stanice.

Tepelné čerpadlo ako súčasť sériovej výbavy

EQE SUV je vybavená prepracovanou tepelnou architektúrou so sériovým tepelným čerpadlom. Systém tak pracuje veľmi efektívne: odpadové teplo z elektrického pohonu (invertor a elektromotor) a vysokovoltového akumulátora sa môže využiť na vyhrievanie interiéru. Výrazne sa tak znižuje potreba elektrickej energie akumulátora na kúrenie a zvyšuje sa dojazd. Ďalšou príjemnou a efektívnou funkciou je predklimatizovanie. Automatická klimatizácia THERMATIC s dvomi klimatizovanými zónami je súčasťou sériovej výbavy, na želanie je k dispozícii systém Thermotronic so štyrmi zónami.

Nový zvukový zážitok

Nový, štvrtý zvukový svet, ktorý oslavuje svoju premiéru v EQE SUV, má názov Pokojný vánok (Serene Breeze). Ponúka uvoľnený zvuk, ktorý je spojený s prírodou. Vďaka holistickej zvukovej inscenácii je pre cestujúcich v modeloch Mercedes-EQ počuteľný posun paradigmy zo spaľovacieho motora na elektromobil. Rozličné zvukové svety umožňujú individuálne zvukové nastavenie. Na želanie je v interiéri možné počuť jazdný zvuk. Tento zvuk sa prispôsobuje štýlu jazdenia.

Na mieru šité sadzby za nabíjania

Od júna 2022 ponúka služba Mercedes me Charge[4] v Európe tri nové sadzby za nabíjania, ktoré sú nastavené na individuálny jazdný výkon: Mercedes me Charge S pre používateľov, ktorí nabíjajú príležitostne, Mercedes me Charge M pre používateľov, ktorí nabíjajú v bežných intervaloch, a Mercedes me Charge L pre tých, ktorí nabíjajú často. V čase zavedenia nového, transparentného systému sadzieb majú zákazníci k dispozícii čiastočne pevné ceny, ktoré platia nezávisle od prevádzkovateľa. Pomocou funkcie Pripojiť a nabíjať je navyše možné komfortne nabíjať EQE SUV.

Množstvo špičkových prvkov výbavy

Technológia svetlometov DIGITAL LIGHT (mimoriadna výbava) umožňuje inovatívne funkcie, ako napríklad premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku. Ďalším kľúčovým prvkom výbavy je program ENERGIZING AIR CONTROL plus. Filter HEPA (High Efficiency Particulate Air) čistí privádzaný vonkajší vzduch na veľmi vysokej filtračnej úrovni. KOMFORT ENERGIZING prepája rôzne komfortné systémy vo vozidle. Jednotlivé programy KOMFORT ENERGIZING podľa nálady alebo potreby zákazníka umožňujú špeciálny program, ktorý zvyšuje pocit pohodlia. Zvyšuje sa tým pocit pohody aj výkonnosť počas jazdy, prípade počas prestávky. Ozvučovací systém Dolby Atmos posúva zážitok z prehrávania zvuku v EQE SUV na novú úroveň.

Nezameniteľný účelový dizajn

Proporcie EQE SUV v sebe kombinujú funkčnosť a estetiku so športovým charakterom SUV. Nový model, ktorý je stvárnený s nezameniteľným účelovým dizajnom, tak prináša obrat vo svojej triede. Previsy a predná časť sú kompaktne vyhotovené. Kolesá s rozmermi 19 až 22 palcov sú umiestnené v jednej rovine s vonkajším okrajom blatníka a dodávajú vozidlu suverénny postoj.

Množstvo aerodynamických vylepšení

EQE SUV má niekoľko aerodynamických opatrení spoločných so svojimi modelovými súrodencami. Spodok karosérie s množstvom aerodynamických detailov zohráva ústrednú rolu pri dosahovaní veľmi dobrej hodnoty cw, ktorú sa podarilo dosiahnuť aj napriek veľkému ložnému objemu a krátkemu zadnému previsu. Dôležitými faktormi boli aj koncepcia rozmerov s plochým čelným sklom, tvar strechy a vtiahnuté časti.

K dispozícii je hyperobrazovka MBUX a výbava bez použitia kože

EQE SUV je založená na veľkej elektrickej platforme Mercedes-EQ. S tým súvisí aj dôsledná digitalizácia interiéru. Hyperobrazovka MBUX, ktorá sa dodáva na želanie, je pôsobivou realizáciou tejto vízie. V sériovej výbave Interiér Electric Art sa vôbec nepoužíva koža[5].

Vysoká úroveň pasívnej bezpečnosti

Zásady integrálnej bezpečnosti platia nezávisle od druhu pohonu. Podobne ako všetky ostatné vozidlá Mercedes-Benz, aj EQE SUV je preto vybavená pevnou bezpečnostnou bunkou priestoru pre cestujúcich, špeciálnymi deformačnými zónami a modernými záchytnými systémami. Vyhotovenie EQE SUV pre Európu dokáže rozpoznať, či sú zadné sedadlá skutočne obsadené. Ak cestujúci na zadnom sedadle nie je pripútaný, bude vodič o tom cielene informovaný. Takzvané upozornenie na prítomnosť osôb dokáže upozorniť na deti ponechané v zadnej časti vozidla. Vo vozidlách pre Európu, Austráliu, Nový Zéland, USA a Kanadu je tento systém súčasťou sériovej výbavy.

Výroba s neutrálnymi emisiami CO2 ako súčasť ekologickej bilancie

V decembri sa vo výrobnom závode Mercedes-Benz Tuscaloosa v Alabame (USA) spustí výroba EQE SUV. Závod na výrobu akumulátorov v neďalekom okrese Bibb dodáva akumulátory pre tento model aj pre EQS SUV. Od tohto roku vyrábajú všetky vlastné závody Mercedes-Benz na výrobu osobných motorových vozidiel a transportérov na celom svete s neutrálnymi emisiami CO2 ako súčasť ich ekologickej bilancie – to platí aj pre oba výrobné závody Mercedes-Benz v Alabame.

Najdôležitejšie technické údaje

EQE 350+ SUV EQE 350 4MATIC SUV EQE 500 4MATIC SUV
Náhon na zadné kolesá na všetky kolesá na všetky kolesá
Elektrický stroj (elektrické stroje) Typ Permanentne aktivované synchrónne elektromotory (PSM) Permanentne aktivované synchrónne elektromotory (PSM) Permanentne aktivované synchrónne elektromotory (PSM)
Výkon kW 215 215 300
Krútiaci moment Nm 565 765 858
Systémové napätie Volty 400 400 400
Palubná nabíjačka (sériovo/na želanie) kW 11/22 (USA: 9,6) 11/22 (USA: 9,6) 11/22 (USA: 9,6)
Max. výkon nabíjania jednosmerným prúdom kW 170 170 170
Nabíjanie jednosmerným prúdom: max. dojazd po 15 minút[6] (WLTP) km 220 220 220
Vozidlo
Dĺžka/šírka/výška mm 4 863/1 940/1 686 4 863/1 940/1 686 4 863/1 940/1 686
Rázvor mm 3 030
Priemer otáčania (bez riadenia zadnej nápravy/s riadením zadnej nápravy 10°) m 12,3/10,5 12,3/10,5 12,3/10,5
Objem batožinového priestoru VDA [7] L 520/580 – 1 675 520/580 – 1 675 520/580 – 1 675
Prípustná hmotnosť prívesu kg 750 1 800 1 800
Spotreba a dojazd[8]
Spotreba elektriny (WLTP) kWh/100 km 21,8 – 17,7 22,5 – 18,5 22,7 – 19,0
Emisie CO₂ (WLTP) g/km 0 0 0
Dojazd (WLTP) km 480 – 590 459 – 558 460 – 547

Zaujímavé čísla, údaje, fakty

Nová EQE SUV: prehľad

Elektromotor na zadnej náprave je mimoriadne výkonný vďaka 6-fázovému vyhotoveniu: má dve vinutia, každé z vinutí má tri fázy.

Ak chce vodič rekuperovať, nemusí použiť brzdový pedál – k dispozícii je aj jazdenie s použitím jedného pedála. EQE SUV vďaka asistentovi ECO samočinne spomalí až do úplného zastavenia aj pred rozpoznanými vozidlami, napríklad pred svetelnou križovatkou.

Nad zadnou nápravou EQE SUV sa nachádza systém nabíjania. Pomocou neho je možné nabíjať akumulátor z verejnej elektrickej siete s jednofázovým alebo trojfázovým striedavým prúdom a na želanie s výkonom nabíjania až 22 kW.

Mercedes-Benz pre svoje vysokonapäťové akumulátory vystavuje certifikát akumulátora, ktorým dáva zákazníkovi prísľub výkonu: na dobu prevádzky v trvaní 10 rokov alebo do jazdného výkonu 250 000kilometrov pri určenej zostávajúcej kapacite.

Podvozok novej EQE SUV zahŕňa nápravu so štyrmi ramenami vpredu a nápravu s priestorovým zavesením kolies vzadu. Vďaka porovnateľne krátkemu rázvoru s dĺžkou 3 030 milimetrov a príslušnému nastaveniu podvozka pôsobí mimoriadne agilne a obratne už v základnom nastavení.

Ako súčasť mimoriadnej výbavy je k dispozícii vzduchové pruženie AIRMATIC s kontinuálne nastaviteľným tlmením ADS+. Na dosiahnutie ešte lepšej svetlej výšky možno zvýšiť výšku vozidla až o 30 milimetrov[9]. Zákazníci si na želanie môžu vybrať riadenie zadnej nápravy s maximálnym uhlom natočenia kolies 10 stupňov.

Množstvo aerodynamických opatrení prispieva k vysokej aerodynamickej efektívnosti EQE SUV. Patria k nim inovatívne, patentované spojlery kolies pred prednou nápravou. Každá spodná hrana má 17cípov. Spolu s ďalšími prvkami, ako sú malá rampa a pozdĺžne rebrovanie, zlepšujú privádzanie prúdiaceho vzduchu na prednom kolese.

Vďaka holistickej zvukovej inscenácii je pre cestujúcich v modeloch Mercedes-EQ počuteľný posun paradigmy zo spaľovacieho motora na elektromobil. Nový, štvrtý zvukový svet, ktorý oslavuje svoju premiéru v EQE SUV, má názov Pokojný vánok. Ponúka uvoľnený zvuk, ktorý je spojený s prírodou.

Mercedes me Charge je jednou z najväčších nabíjacích sietí na svete: aktuálne disponuje viac ako 850 000 nabíjacími miestami s možnosťou nabíjania striedavým aj jednosmerným prúdom, z toho viac ako 350 000 nabíjacích miest sa nachádza v Európe. Služba Mercedes me Charge umožňuje svojim zákazníkom ekologickejšie nabíjanie na verejných nabíjacích staniciach v celej Európe, USA a Kanade. Zelené nabíjanie funguje prostredníctvom dodatočnej kompenzácie nabíjania s využitím energie z obnoviteľných zdrojov.

Kým bežné stereosystémy spravidla disponujú dynamikou orientovanou naľavo a napravo, Dolby Atmos® dokáže využiť celý priestor a vytvoriť 360-stupňový zážitok.

Najväčšia prípustná hmotnosť prívesu pre modely s náhonom na všetky kolesá dosahuje až 1 800kilogramov. S náhonom na zadné kolesá môže EQE SUV ťahať náklad do 750 kilogramov.

„Praktická, dynamická a určená pre aktívny životný štýl”

Nová EQE SUV: stručné interview

Dr. Oliver Röcker je ako vedúci inžinier zodpovedný za veľké vozidlá od značky Mercedes-Benz a Mercedes-EQ. S týmto 41-ročným inžinierom sme sa rozprávali o novej EQE SUV a o ďalšej elektrickej stratégii.

Pán Röcker, prvé vozidlá EQS sú v rukách zákazníkov od konca septembra 2021. Ako sa darí vlajkovej lodi od značky Mercedes-EQ u zákazníkov?

Röcker: V rámci spätnej väzby od prvých vodičov EQS dostávame vyslovene pozitívne ohlasy. Zákazníci sú nadšení z komfortu jazdy a výnimočného pokoja v interiéri. K tomu sa pridáva veľký dojazd. Veľký akčný rádius na jedno nabitie akumulátora nepotvrdili len náročné skúšky odbornej novinárskej verejnosti, ale aj zákazníci, ktorí tento dojazd dosahujú počas každodenného jazdenia.

EQE SUV ako štvrtý model po dvoch sedanoch EQS a EQE, ako aj EQS SUV používa novú elektrickú platformu. Akú rolu zohráva EQE SUV v tejto modelovej rodine?

Röcker: EQE SUV je všestranný variant sedanu pre podnikateľov EQE a podobne ako tento sedan sa dodáva so zásadnými inováciami EQS a pritom je tento model dynamickejší ako EQS SUV. Je to teda člen rodiny s najlepšími vlastnosťami a je určený na každú príležitosť.

Ktoré zaujímavé prvky EQE SUV sú podľa vás najpodstatnejšie?

Röcker: V našich veľkých vozidlách značky Mercedes-EQ sa ukrýva množstvo inovácií, a teda sa mi ťažko hľadá jeden jediný zaujímavý prvok. Ako technika ma vždy očarovala nová futuristická architektúra interiéru s hyperobrazovkou MBUX. Ako je však typické pre značku Mercedes-Benz, nespoliehali sme sa len na tento optický efekt očarenia. Prostredníctvom kamerovej logiky blokovania displeja spolujazdca sme impozantnému pásu obrazovky dodali technickú novinku, ktorá je skutočne orientovaná na zákazníka. Vďaka tomu môže spolujazdec počas jazdy pozerať napríklad televíziu bez toho, aby to odvádzalo pozornosť vodiča. A mohol by som uviesť ešte veľa väčších či menších príkladov inovácií v tejto modelovej rodine – počnúc pohonom až po nulovú vrstvu.

Opýtam sa trochu inak: Ak by ste si chceli kúpiť EQE SUV, ktoré prvky výbavy by vozidlo muselo určite obsahovať?

Röcker: Bezpodmienečne riadenie zadnej nápravy. Bol som zapojený do vývoja tejto rodiny vozidiel a teoreticky som teda poznal účinky tohto systému, ktorý riadi zadné kolesá v rovnakom alebo opačnom smere v závislosti od rýchlosti, na priemer otáčania a stabilitu vozidla. Keď však v praxi zažijete, akú obratnosť tým takéto mestské vozidlo získa, absolútne vás to očarí.

Heslo budúcnosť: Ako napreduje elektrická ofenzíva Mercedes?

Röcker: Minulé leto sme oznámili náš strategický posun zo stratégie „Electric First“ na stratégiu „Electric Only“. V roku 2025 zavedie značka Mercedes-Benz tri nové elektrické architektúry. Tým sa pripravujeme na plnoelektrickú podobu ešte pred koncom desaťročia – túto premenu chce značka uskutočniť všade tam, kde jej to podmienky trhu dovolia. Aktuálna modelová paleta EQA až EQS SUV teda predstavuje len začiatok novej éry.

[1] S konvenčnými kľučkami dverí. So zapustenými kľučkami dverí: 1 918 mm.
[2] Údaje o spotrebe elektriny a dojazde sú predbežné a boli zistené interne v súlade s certifikačnou metódou skúšobného postupu WLTP. Zatiaľ nie sú k dispozícii hodnoty úradne uznanej skúšobnej organizácie ani typové schválenie ES alebo potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.
[3] V závislosti od krajiny
[4] Na to, aby ste mohli využívať službu Mercedes me Charge, ktorá je súčasťou služieb Mercedes me connect, je potrebná samostatná zmluva o nabíjaní s vybraným poskytovateľom tretej strany, prostredníctvom ktorej sa uskutočňujú platby a vyúčtovanie procesov nabíjania. Predpokladom na používanie služieb Mercedes me connect je osobný identifikátor Mercedes me, ako aj vyjadrenie súhlasu s podmienkami používania služieb Mercedes me connect.
[5] Výbava bez kože bude k dispozícii na začiatku roka 2023.
[6] Na rýchlonabíjacích stojanoch s jednosmerným prúdom 500 ampérov na základe dojazdu podľa WLTP
[7] Bez polohy zadných operadiel na prepravu nákladu/s polohou zadných operadiel na prepravu nákladu
[8] Údaje o spotrebe elektriny a dojazde sú predbežné a boli zistené interne v súlade s certifikačnou metódou skúšobného postupu WLTP. Zatiaľ nie sú k dispozícii hodnoty úradne uznanej skúšobnej organizácie ani typové schválenie ES alebo potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.
[9] V závislosti od krajiny


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (4961x3309px, 8.1 MB)

Fotografia 2 (4961x3309px, 6.59 MB)

Fotografia 3 (4961x3309px, 8.18 MB)

Fotografia 4 (4961x3309px, 8.66 MB)

Fotografia 5 (4961x3309px, 8.03 MB)

Fotografia 6 (4961x3309px, 7.08 MB)

Fotografia 7 (4961x3309px, 9.28 MB)

Fotografia 8 (4961x3307px, 9.33 MB)

Fotografia 9 (4961x3309px, 8.57 MB)

Fotografia 10 (4961x3309px, 12.36 MB)

Fotografia 11 (4961x3309px, 12.86 MB)

Fotografia 12 (4961x3309px, 9.21 MB)

Fotografia 13 (4961x2867px, 7.58 MB)

Fotografia 14 (4961x3133px, 9.32 MB)

Fotografia 15 (4961x3309px, 8.88 MB)

Fotografia 16 (4961x3722px, 8.51 MB)

Fotografia 17 (4961x3722px, 8.5 MB)

Fotografia 18 (2790x4961px, 6.73 MB)

Fotografia 19 (4961x3722px, 8.7 MB)

Fotografia 20 (4961x2791px, 6.45 MB)

Fotografia 21 (4961x2791px, 5.67 MB)

Fotografia 22 (4961x2791px, 5.63 MB)

Fotografia 23 (4961x2791px, 5.45 MB)

Fotografia 24 (4961x2791px, 7.66 MB)

Fotografia 25 (3600x2550px, 2.2 MB)