• Výkonné hybridné vozidlo s prenosom technológií z Formuly 1™
  • 2,0-litrový motor vpredu a elektromotor na zadnej náprave so systémovým výkonom 500 kW (680 k)
  • Najvýkonnejší štvorvalcový motor na svete s výkonom 350 kW (476 k)
  • Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ a aktívne riadenie zadnej nápravy

Affalterbach. Nový Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE (spotreba paliva, vážená, kombinovaná: 6,9 l/100 km; emisie CO2, vážené, kombinované: 156 g/km; spotreba elektrickej energie, vážená, kombinovaná: 11,7 kWh/100 km[1]) predstavuje skutočnú prevratnú zmenu v 55-ročnej histórii AMG. Vďaka know-how z Formuly 1™ prináša najmodernejšie technológie z motoristického športu na cesty. Dvojstupňový elektromotor umiestnený na zadnej náprave podporuje 2,0-litrový turbomotor s pozdĺžnym uložením vpredu. Je to najvýkonnejší sériovo vyrábaný štvorvalcový motor na svete. Nárast hnacej sily aj nárast krútiaceho momentu prebiehajú veľmi spontánne a bez oneskorenia: podobne ako vo Formule 1™ platí, že elektrická podpora turbodúchadla eliminuje oneskorenie reakcie turbodúchadla spaľovacieho motoraa elektrický pohon už pri rozjazde stojaceho vozidla vyvíja veľkú silu. Elektrické hnacie ústrojenstvo aj vysokovýkonný akumulátor s napätím 400 V sú exkluzívnymi výsledkami vlastného vývoja AMG. Zdôrazňujú špičkovú technickú spôsobilosť vývojárov z Affalterbachu. Rovnako ako vo Formule 1™ platí, že akumulátor s inovatívnym priamym chladením článkov je cielene navrhnutý na rýchle poskytovanie výkonu a rýchle ukladanie energie. Kombinovaný systémový výkon je 500 kW (680 k), kombinovaný maximálny systémový krútiaci moment je 1 020 Nm. Toto sú nové špičkové hodnoty pre Triedu C.

Ďalšie zaujímavosti nového modelu, ktorý štartuje súčasne ako sedan aj kombi: pri prenose hnacej sily na cestu sa v modeli C 63 prvýkrát používa plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+; vrátane šmykového modusu pre ešte väčšie potešenie z jazdy. K tomu treba prirátať sériovo dodávané aktívne riadenie zadnej nápravy, ktoré je ďalším unikátom v tomto segmente.

“S modelom C 63 S E PERFORMANCE otvárame novú kapitolu v histórii našej značky. Aj 55 rokov po založení našej spoločnosti AMG nezlomne preukazujeme odvahu a vôľu realizovať kreatívne a výnimočné veci. Najmä nový model C 63 skutočne mení pravidlá hry. Svojou revolučnou koncepciou prináša úplne nový prístup do segmentu, ktorému doposiaľ dominoval hlavne prísľub výkonu. Je pravda, že s maximálnym systémovým výkonom 680 koní tento sľub plníme. Inteligentný hybridný koncept P3 však ponúka podstatne viac. Som presvedčený, že táto technológia, v ktorej sa skrýva veľa know-how z Formuly 1, osloví aj nový okruh zákazníkov,” hovorí Philipp Schiemer, predseda predstavenstva spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

“Nový model C 63 S E PERFORMANCE s výkonným hybridným pohonom a elektricky podporovaným turbodúchadlom je technologickým unikátom, pri ktorom sa uplatňuje nový prístup. Elektrifikované hnacie ústrojenstvo ponúka úplne nový zážitok z jazdy. Okamžitá reakcia elektrického pohonu na zadnej náprave, rýchly nárast krútiaceho momentu, ako aj rýchle poskytovanie výkonu a rýchle ukladanie energie v našom akumulátore sú veľmi špeciálne vlastnosti. Ak k tomu prirátame sériovo dodávané riadenie zadnej nápravy a plnovariabilný náhon na všetky kolesá so šmykovým modusom, nový model C 63 opäť raz dokazuje vysokú úroveň technických znalostí AMG,” hovorí Jochen Hermann, technický riaditeľ spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

Expresívny dizajn s výraznými proporciami a pôsobivými detailmi

Forma sa prispôsobuje účelu: dizajn nového modelu C 63 S sa od vozidla Mercedes-Benz Triedy C líši svalnatejšími proporciami. Sedan aj kombi sú postavené na výrazne upravenej holej karosérii od AMG. Predná časť je dlhšia o 50 milimetrov, predné blatníky sú širšie. Sedan aj kombi sú dlhšie o 83 milimetrov. Vďaka väčšiemu rozchodu kolies na prednej náprave je celková šírka vpredu väčšia o 76 milimetrov. Rázvor narástol o 10 milimetrov.

Novým charakteristickým prvkom, ktorý je exkluzívne vyhradený pre model C 63 S, je úzky výduch vzduchu v strede kapoty motora. Elegantne prechádza do dvoch charakteristických prelisov na kapote motora. Malý, ale veľmi jemný detail: hviezda Mercedes s vavrínovým vencom na kapote motora je na sériovom modeli Mercedes-AMG prvýkrát nahradená okrúhlou plaketou s čiernym erbom AMG. Typickými prvkami naďalej zostávajú pre AMG špecifické obloženie chladiča s vertikálnymi výstuhami a spojler predného nárazníka AMG s dizajnom krídla prúdového lietadla. Dva elektronicky ovládané VZDUCHOVÉ PANELY (za obložením chladiča a v spojleri predného nárazníka) umožňujú reguláciu prúdenia vzduchu v závislosti od aktuálnej potreby.

Dizajn dopĺňajú vhodne zladené bočné obloženia prahov, spojler zadného nárazníka s veľkým difúzorom, ako aj dve zvonku drážkované zdvojené koncovky výfuku s lichobežníkovým tvarom. K exkluzívnym detailom zadnej časti vozidla patrí špeciálna odtrhová hrana na veku batožinového priestoru (strešný spojler na kombi), klapka nabíjacej zásuvky a označenie modelu s červeným pozadím. Model C 63 S sa sériovo pohybuje na diskoch AMG z ľahkej zliatiny so zmiešaným osadením 19-palcovými pneumatikami. Na želanie sú k dispozícii 20-palcové kombinácie diskov/pneumatík, rovnako so zmiešaným osadením pneumatikami, k dispozícii sú aj nové kované disky.

Elegantný interiér, nová generácia sedadiel AMG Performance

O ušľachtilý dojem z interiéru sa postarajú športové sedadlá AMG so špeciálnou grafikou a osobitým vzhľadom stehov. Aj v interiéri je k dispozícii veľa možností individuálneho výberu. Na želanie je k dispozícii úplne prepracované sedadlo AMG Performance druhej generácie. Charakteristickým znakom tohto sedadla sú bočnice s otvormi šetriacimi hmotnosť, ktoré umožňujú aj lepšie vetranie. Tvar operadla sa smerom dole zužuje.

Multimediálny systém MBUX s ukazovateľmi špecifickými pre hybridné vozidlo

Infotainment MBUX obsahuje rôzne ukazovatele a funkcie, ktoré sú špecifické pre AMG a pre hybridný pohon. Okrem toho ich možno vo výraznej miere individuálne prispôsobiť. Patria k nim samostatné zobrazenia na združenom prístroji, na multimediálnom centrálnom displeji na stredovej konzole, ktorý je orientovaný na výšku, ako aj na projekčnom displeji (na želanie). Štýl Superšportový, ktorý je špecifický pre AMG, je nanajvýš pôsobivý.

Špecifický hybridný pohon E PERFORMANCE špecifický pre AMG: spaľovací motor vpredu, elektromotor vzadu

V novom modeli Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE je použitá kombinácia 2,0-litrového štvorvalcového turbomotora s permanentne budeným synchrónnym elektromotorom, vysokovýkonného akumulátora, ktorý bol vyvinutý v Affalterbachu, a plnovariabilného náhonu na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Systémový výkon 500 kW (680 k) a maximálny systémový krútiaci moment 1 020 Nm umožňujú pôsobivé jazdné výkony: sedan aj kombi zrýchlia z pokoja na 100 km/h za 3,4 sekundy. Zrýchľovanie končí až pri elektronicky obmedzenej hodnote rýchlosti 280 km/h (pre kombi 270 km/h, v oboch prípadoch s voliteľným vodičským balíkom AMG ).
Elektromotor s výkonom 150 kW (204 k) je umiestnený na zadnej náprave, kde je spolu s dvojstupňovou prevodovkou s elektronickým radením a elektronicky riadeným zverným diferenciálom zadnej nápravy integrovaný do kompaktnej jednotky elektrického pohonu (Electric Drive Unit, EDU). Toto usporiadanie pohonu odborníci označujú ako P3 hybrid. Ľahký vysokovýkonný akumulátor je tiež umiestnený v zadnej časti nad zadnou nápravou.

Táto kompaktná konštrukcia prináša množstvo výhod:

  • Elektromotor pôsobí priamo na zadnú nápravu, vďaka čomu dokáže svoju silu bezprostredne premieňať na náhon – s cieľom ďalšieho zvýšenia výkonu pri rozjazde, zrýchľovaní alebo predbiehaní.
  • Sila elektromotora sa dokáže rozvinúť okamžite s plným krútiacim momentom, čo je typické pre túto konštrukciu a prináša agilné vlastnosti pri rozbiehaní.
  • Okrem toho: vďaka integrovanému, elektronicky riadenému zvernému diferenciálu zadnej nápravy vodič okamžite zažíva citeľný nárast výkonnosti: hybridný model veľmi agilne zrýchľuje zo zákrut, poskytuje optimálnu trakciu, a tým aj vysokú mieru bezpečnosti jazdy.
  • Pri preklzávaní kolies na zadnej náprave sa hnacia sila elektromotora v závislosti od potreby krátko prenesie aj na predné kolesá, vďaka čomu sa dosiahne lepšia trakcia. Mechanické spojenie plnovariabilného náhonu na všetky kolesá to umožňuje prostredníctvom kardanového hriadeľa a hnacích hriadeľov predných kolies.
  • Umiestnenie na zadnej náprave zlepšuje rozloženie hmotnosti aj zaťaženia náprav, čo vytvára základ pre presvedčivé ovládanie vozidla.
  • Koncepcia AMG navyše ponúka veľmi vysokú účinnosť rekuperácie, lebo systém dovoľuje len minimálne mechanické a hydraulické straty motora a prevodovky.
  • Dvojstupňová prevodovka na zadnej náprave s automatizovaným radením so špeciálne vyladeným prevodovým pomerom zaručuje rozpätie od vysokého krútiaceho momentu kolies pre agilný rozjazd až po spoľahlivý trvalý výkon pri vyšších rýchlostiach. Elektrický aktuátor zaradí druhý prevodový stupeň najneskôr pri rýchlosti asi 140 km/h, čo zodpovedá maximálnym otáčkam elektromotora takmer 13 500/min.
  • Inšpirovaný Formulou 1, vyvinutý v Affalterbachu: vysokovýkonný akumulátor AMG

Pri určovaní stratégie elektrifikácie bolo od začiatku jasné, že všetky podstatné konštrukčné diely budú vyvinuté v Affalterbachu. K týmto dielom patrí aj ťažiskový prvok, ktorým je vysokovýkonný akumulátor AMG. Vývoj lítium-iónového akumulátora energie bol inšpirovaný technológiami, ktoré sa už osvedčili v hybridných pretekárskych vozidlách Formuly 1 tímu Mercedes-AMG Petronas F1. Vysokovýkonný akumulátor AMG kombinuje vysoký, často opakovane vyvolateľný výkon s nízkou hmotnosťou, čo vedie k zvýšeniu celkovej výkonnosti vozidla. K tomu sa pridáva rýchly príjem energie a vysoká hustota výkonu.

Trvalý výkon 70 kW a špičkový výkon 150 kW

Vysokovýkonný akumulátor ponúka kapacitu 6,1 kWh, trvalý výkon 70 kW a špičkový výkon 150 kW počas desiatich sekúnd. Nízka hmotnosť 89 kg umožňuje dosiahnuť veľmi vysokú hustotu výkonu 1,7 kW/kg. Nabíjanie sa uskutočňuje prostredníctvom nainštalovanej palubnej nabíjačky s výkonom 3,7 kW s využitím striedavého prúdu z nabíjacej stanice, nabíjacej skrinky alebo domácej zásuvky. Akumulátor je navrhnutý na rýchly výdaj a ukladanie výkonu, nie na maximálny dojazd. Elektrický dojazd 13 kilometrov napriek tomu umožňuje dosiahnuť praktický akčný rádius, napríklad na nehlučnú a bezemisnú jazdu vozidla z obytnej zóny po okraj mesta alebo na diaľnicu.

Inovatívny pokrok: priame chladenie článkov akumulátora

Na optimálny výdaj výkonu potrebuje každý akumulátor určenú teplotu. Základom vysokého výkonu 400-voltového akumulátora AMG je inovatívne priame chladenie: high-tech chladiace médium prúdi okolo všetkých 560 článkov a chladí samostatne každý z nich. Dôsledok: pracovná teplota akumulátora je vždy v optimálnom intervale, bez ohľadu na to, ako často dochádza k nabíjaniu alebo vybíjaniu. Pri svižnej jazde môže ľahko dôjsť k prekročeniu priemernej teploty. Ochranné mechanizmy sú preto nastavené tak, aby bolo možné z akumulátora odobrať maximálny výkon, pričom sa úroveň teploty následne zníži priamym chladením.

Prevádzková stratégia: elektrická sila je vždy k dispozícii

Základná prevádzková stratégia je odvodená od hybridného výkonového zväzku pretekárskeho vozidla Mercedes-AMG Petronas Formuly 1. Rovnako ako v najvyššej triede motoristického športu je maximálny náhon k dispozícii vždy, keď ho vodič vyvolá pomocou podradenia dorazovým spínačom (kick-down) – napríklad na prudké zrýchlenie zo zákrut alebo pri predbiehaní. Vďaka vysokému rekuperačnému výkonu aj vďaka dobíjaniu podľa potreby možno elektrickú energiu kedykoľvek vyvolať a často reprodukovať.

Osem jazdných programov AMG

Osem jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT Elektrický, Komfort, Zachovanie stavu nabitia, Šport, Šport+, PRETEKY, Klzká vozovka a Individuálny je presne prispôsobených novej technológii pohonu, čo umožňuje dosahovať širokú škálu jazdných zážitkov – od efektívnych až po dynamické. Jazdné programy upravujú dôležité parametre, napríklad odozvu pohonu a prevodovky, krivku charakteristiky riadenia, tlmenie podvozka alebo zvuk. Posilňovací výkon elektromotora závisí aj od zvoleného jazdného programu. Špičkový výkon elektromotora so zvýšením na hodnotu 150 kW možno kedykoľvek vyvolať prostredníctvom funkcie podradenia dorazovým spínačom (kick-down).

  • Jazdný program Elektrický: dôraz sa kladie na elektrický jazdný zážitok. Čisto elektrické jazdenie prebieha od 0 do 125 km/h, spaľovací motor je pritom vždy vypnutý. Vďaka mechanickému spojeniu s konštrukčnými dielmi AMG Performance 4MATIC+ je však vždy k dispozícii aj náhon na všetky kolesá: ak zadné kolesá začnú náhle preklzávať, sila elektromotora sa cez kardanové a hnacie hriadele prenesie aj na predné kolesá. Ak dôjde k vybitiu akumulátora počas jazdy, alebo ak vodič požaduje vyšší výkon, inteligentná regulácia prevádzky automaticky prepne na jazdný program Komfort, v dôsledku čoho sa naštartuje spaľovací motor, ktorý prevezme zabezpečenie hnacieho výkonu.
  • Jazdný program Komfort: rozjazd je väčšinou elektrický. Spaľovací motor a elektromotor pracujú podľa situácie – elektrický pohon sa využíva pri nízkych rýchlostiach, napríklad v obytnej zóne alebo v centre mesta, hybridný pohon so zapojením spaľovacieho motora aj elektromotora sa využíva pri jazde naprieč krajinou a po diaľnici. Funkcia zvýšenia výkonu elektromotorom predstavuje maximálne okolo 25 %. Výsledkom je harmonický dojem z jazdy so zreteľom na optimalizovanie spotreby, ku ktorému prispieva aj skoré preraďovanie prevodovky AMG SPEEDSHIFT MCT-9G na vyššie stupne. Podvozok a riadenie sú nastavené s dôrazom na komfort.
  • Jazdný program Zachovanie stavu nabitia: rovnako ako pri jazdnom programe Komfort platí, že pri chode spaľovacieho motora a elektromotora sa v závislosti od situácie uplatňuje maximálne zvyšovanie výkonu približne o 25 %. Najväčší rozdiel: stratégia prevádzky je zameraná na udržanie stavu nabitia akumulátora. Napríklad: ak je akumulátor nabitý na 75 %, v jazdnom programe Zachovanie stavu nabitia zostáva úroveň nabitia v tomto rozsahu. Využívanie elektromotora je potom obmedzené a je optimalizované na nízky odber energie, ktorý je potom kompenzovaný napríklad rekuperáciou. Výhoda pre vodiča: jednoduchou zmenou jazdného programu môže rozhodnúť, kedy opäť naplno využije energiu z nabitého akumulátora.
  • Jazdný program Šport: rozjazd so spaľovacím motorom a elektromotorom a situáciou podmienená súhra oboch pohonov. Väčšie zvýšenie výkonu elektromotora, približne do 65 percent. Športový dojem z jazdy vďaka agilnejšej odozve na povely akceleračným pedálom, v kombinácii so skrátením časov preradenia a so skorším podraďovaním na nižšie stupne. Dynamickejšie nastavenia podvozka a riadenia.
  • Jazdný program Šport+: rozjazd so spaľovacím motorom a elektromotorom a situáciou podmienená súhra oboch pohonov. Ešte väčšie zvýšenie výkonu elektromotora, až do 80 percent. Extrémne športová charakteristika vďaka ešte agilnejšej odozve na pridávanie plynu v kombinácii s cielenými úpravami momentu pri preraďovaní na vyššie stupne, s odpájaním valcov na dosiahnutie optimálnych časov preradenia. Zvýšenie voľnobežných otáčok s cieľom rýchlejšieho rozjazdu. Podvozok, riadenie aj hnacie ústrojenstvo sú nastavené ešte dynamickejšie.
  • Jazdný program PRETEKY: na vysokodynamické jazdenie po uzavretých pretekárskych tratiach. Všetky parametre sú nastavené na maximálnu výkonnosť. Rozjazd so spaľovacím motorom a elektromotorom a situáciou podmienená súhra oboch pohonov. Zvýšenie výkonu elektromotora až do 80 percent. Intenzívne dobíjanie akumulátora pri nižších požiadavkách na výkon s cieľom maximálnej dostupnosti elektrického pohonu. Ľavým tlačidlom na volante možno okrem toho vyvolať Režim zvyšovania výkonu (Boost Mode). Zvýšenie výkonu je v takom prípade obmedzené na 30 %, aby sa šetrili energetické rezervy. Tie možno potom na pretekárskej trati cielene využívať na spontánne vyvolanie výkonu prostredníctvom funkcie podradenia dorazovým spínačom a na 100 zvýšenie výkonu – napríklad na akceleračný manéver alebo na prudké zrýchlenie zo zákrut.
  • Jazdný program Klzká vozovka: optimálne prispôsobenie na šmykľavý povrch vozovky, so znížením využívaného výkonu a s vyrovnanejšou krivkou krútiaceho momentu. Čisto elektrické jazdenie a nastavovanie rekuperácie sú deaktivované.
  • Jazdný program Individuálny: individuálne prispôsobenie náhonu, prevodovky, DYNAMIKY AMG, podvozka, riadenia a výfukovej sústavy.

Nový zvukový zážitok vo všetkých jazdných stavoch: elektrický pohon, hybridný pohon, ako aj pohon spaľovacím motorom

Ak je aktivovaný režim čisto elektrickej prevádzky, zákonom predpísaný zvukový systém varovania upozorňuje okolie na to, že sa približuje vysokovýkonné hybridné vozidlo. Pritom zaznieva špeciálne skomponovaný, nízkofrekvenčný a na základe rýchlosti modulovaný zvuk AMG, na ktorého šírenie smerom von sa využíva jeden reproduktor v prednej časti vozidla a lišta s dvoma reproduktormi v zadnej časti vozidla.
Vývojári AMG využívajú vonkajšie reproduktory aj na dosiahnutie pokročilejšieho zvukového zážitku. Snímač tlaku vo výfukovej sústave zachytáva skutočný zvuk spaľovacieho motora a dodatočne ho obohacuje, aby sa potom prostredníctvom systému zábavnej techniky šíril do interiéru, čo umožní vodičovi na vlastnej koži zažiť typický zvuk AMG. Zvukový obraz sa okrem toho moduluje aj prostredníctvom existujúcich vonkajších reproduktorov.

Možnosť nastavenia štyroch stupňov rekuperácie

Keďže vysokovýkonný akumulátor je vďaka priamemu chladeniu vždy v optimálnom teplotnom rozsahu okolo 45 stupňov, možno optimalizovať aj rekuperáciu. Za normálnych okolností sa akumulátor pri vysokom rekuperačnom výkone výrazne zohrieva, takže rekuperácia energie sa musí obmedziť. Rekuperácia sa začína vtedy, keď vodič odtiahne nohu z akceleračného pedála, teda v deceleračnom režime bez kontaktu s brzdovým pedálom. Pravým tlačidlom AMG na volante si vodič môže vybrať zo štyroch rôznych stupňov rekuperačného výkonu, pričom rekuperácia energie sa líši v závislosti od jazdného programu.

  • Stupeň 0: vozidlo sa správa podobne ako bežné vozidlo so spaľovacím motorom s ručným radením. Spojka sa rozpojí a po odtiahnutí nohy z akceleračného pedála vozidlo roluje ďalej s minimálnym odporom. Rekuperačný výkon je veľmi nízky a slúži len na udržanie napájania vozidla prúdom. Straty spôsobované trením v hnacom ústrojenstve sa po odpojení spaľovacieho motora znížia na minimum.
  • Stupeň 1: ide o štandardné nastavenie, pri ktorom vodič už pociťuje rekuperáciu, ktorá zhruba zodpovedá spomaľovaniu vozidla prostredníctvom konvenčného spaľovacieho motora so zopnutou spojkou.
  • Stupeň 2: výraznejšia rekuperácia, pri jazde v cestnej premávke takmer netreba používať brzdový pedál.
  • Stupeň 3: maximálna rekuperácia energie, pri ktorej možno využívať takzvaný jednopedálový jazdný režim, podobne ako na čisto elektrickom vozidle. V závislosti od jazdného stavu možno pritom do akumulátora spätne uložiť viac ako 100 kW výkonu.

Špeciálny jazdný program PRETEKY: v prevádzke na pretekárskej trati chce vodič pri brzdení získať aj tú poslednú stotinku sekundy. V jazdnom programe PRETEKY sa rekuperácia automaticky stabilizuje na stupni 1 s cieľom umožniť čo najvyššiu reprodukovateľnosť jazdných vlastností v hraniciach možností vozidla.

2,0-litrový motor AMG s elektricky podporovaným turbodúchadlom

Štvorvalcový motor AMG s objemom 2,0 litra bol kompletne vyvinutý v závode spoločnosti v Affalterbachu. Skúsení technici ho vyrábajú v manufaktúrnej kvalite podľa zásady “jeden človek, jeden motor”. Mercedes-AMG pritom spája remeselnú zručnosť vysokokvalifikovaných zamestnancov s modernými výrobnými postupmi Priemyslu 4.0 a s vysokou mierou digitalizácie.

Hnací agregát s interným označením M139l je celosvetovo prvý sériový motor, ktorý je preplňovaný elektrickým turbodúchadlom. Tento inovatívny systém bol odvodený priamo z technológie, ktorú už niekoľko rokov úspešne používa tím Mercedes-AMG Petronas F1 v kráľovskej kategórii motoristického športu. Nová forma preplňovania zaručuje mimoriadne spontánne odozvy v celom rozsahu otáčok. Prináša ešte dynamickejší pocit z jazdy a súčasne zvyšuje efektívnosť. V porovnaní s príbuznými modelmi C 43 4MATIC a SL 43 je však turbodúchadlo v modeli C 63 S výrazne väčšie. To umožňuje vyšší prietok vzduchu, a tým aj vyšší výkon. Okrem toho je integrovaný elektromotor napájaný 400-voltovým vysokonapäťovým systémom (48 V na modeloch s označením 43).

Štvorvalec v modeli C 63 S dosahuje výkon 350 kW (476 k) pri otáčkach 6 725/min. Vďaka tomu je najvýkonnejším sériovo vyrábaným štvorvalcom na svete. Maximálny krútiaci moment 545 Nm sa dosahuje pri otáčkach 5 250/min. Remeňom poháňaný štartovací generátor (RSG) spája alternátor a štartér do jedného konštrukčného dielu a je integrovaný do 400-voltovej vysokonapäťovej siete. Generátor RSG štartuje spaľovací motor a zabezpečuje základné napájanie vedľajších agregátov, napríklad klimatizácie alebo stretávacích svetiel.

Prenos sily zabezpečuje prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (MCT = Multi-Clutch Transmission, viacspojková prevodovka), v ktorej je menič krútiaceho momentu nahradený mokrou rozjazdovou spojkou. Táto prevodovka znižuje hmotnosť vozidla a vďaka nižšej zotrvačnosti hmoty optimalizuje odozvu na pokyny akceleračným pedálom, najmä pri zrýchľovaní a zmenách zaťaženia.

Podvozok AMG RIDE CONTROL s adaptívnym nastaviteľným tlmením

Štandardný podvozok AMG RIDE CONTROL s oceľovými pružinami a adaptívnym nastaviteľným tlmením kombinuje športovú dynamiku jazdy s vysokou úrovňou komfortu pri cestovaní na dlhé vzdialenosti. Základom podvozka sú predná náprava so špeciálne vyvinutými strmeňmi nápravy a nosnými kĺbmi pružinového ramena, ako aj zadná náprava, ktorá je tiež vylepšená elastokinematickými prvkami zameranými na jazdnú dynamiku. Na tomto základe sa tlmenie každého kolesa priebežne prispôsobuje momentálnym potrebám – vždy pri zohľadnení predvoleného stupňa nastavenia podvozka, štýlu jazdenia a vlastností povrchu vozovky. Okrem zvýšenia komfortu pri odvaľovaní a komfortu jazdy to vedie aj k zvýšeniu bezpečnosti jazdy. Na výber sú tri rôzne charakteristiky tlmenia (Komfort, Šport a Šport+).

Riadenie zadnej nápravy kombinuje agilitu so stabilitou

Sériovo dodávané riadenie zadnej nápravy pracuje s uhlom natočenia kolies maximálne 2,5 stupňa. Do tohto stupňa sa zadné kolesá pri rýchlostiach do 100 km/h (variabilne podľa nastavenia DYNAMIKY AMG) natáčajú opačným smerom ako predné kolesá. Pritom dochádza k virtuálnemu skráteniu rázvoru, čo vedie k výrazne agilnejšiemu zatáčaniu, k zníženiu sily potrebnej na riadenie, ako aj k lepšej manévrovateľnosti. Pri rýchlostiach nad 100 km/h (variabilne podľa nastavenia DYNAMIKY AMG) sa zadné kolesá naproti tomu natáčajú paralelne s prednými kolesami – maximálne do 0,7 stupňa. Toto virtuálne predĺženie rázvoru má pozitívny účinok na jazdnú stabilitu, vedie k rýchlejšiemu nárastu bočnej sily pri zmenách smeru jazdy, a tým aj k priamejšej reakcii vozidla na príkazy riadenia.

Dobre dávkovateľná a odolná: vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG

Primerane k extrémnym hodnotám výkonu a k súvisiacim športovým vlastnostiam sa sériovo používa vysokovýkonná kompozitná brzdovú sústava AMG so 6-piestikovými pevnými strmeňmi vpredu a 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi vzadu. Brzdová sústava presvedčí veľmi krátkymi brzdnými dráhami, ako aj maximálnou odolnosťou a odolnosťou voči takzvanému vädnutiu počas intenzívneho namáhania.

Prehľad údajov:

Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE [hodnoty v zátvorkách: kombi]
Systémový výkon 500 kW (680 k)
Systémový krútiaci moment [2] 1 020 Nm
Spaľovací motor 2-litrový R4 s elektricky podporovaným preplňovaním turbodúchadlom
Zdvihový objem 1 991 cm³
Max. výkon spaľovacieho motora 350 kW (476 k) pri 6 725 ot/min
Max. krútiaci moment spaľovacieho motora 545 Nm pri 5 250 – 5 500 ot/min
Maximálny výkon elektromotora 150 kW (204 k)
Max. krútiaci moment elektromotora 320 Nm
Pohon Náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plnovariabilným rozdeľovaním momentu a šmykovým modusom
Prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G
Kombinovaná vážená spotreba paliva [1] 6,9 l/100 km
Kombinované vážené emisie CO₂ [1] 156 g/km
Kombinovaná vážená spotreba elektriny [1] 11,7 kWh/100 km
Kapacita energie 6,1 kWh
Elektrický dojazd[1] 13 km
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 3,4 s [3,4 s]
Maximálna rýchlosť 250 km/h, voliteľne 280 km/h [250 km/h, voliteľne 270 km/h]
Prevádzková hmotnosť podľa ES 2 111 kg (2 145 kg)

[1] Údaje o spotrebe a emisiách CO2 sú predbežné a boli stanovené interne v súlade s certifikačnou metódou WLTP. Zatiaľ nie sú k dispozícii hodnoty od technickej služby ani typové schválenie ES alebo potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.
[2] Celý systém, v závislosti od kombinácie prevodových stupňov


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (4961x3309px, 7.94 MB)

Fotografia 2 (4961x3309px, 6.53 MB)

Fotografia 3 (4961x3308px, 8.07 MB)

Fotografia 4 (4961x3309px, 8.75 MB)

Fotografia 5 (4961x3309px, 7.33 MB)

Fotografia 6 (4961x3308px, 11.48 MB)

Fotografia 7 (4961x3306px, 9.94 MB)

Fotografia 8 (4961x3307px, 10.06 MB)

Fotografia 9 (4961x3307px, 10.99 MB)

Fotografia 10 (4961x3307px, 8.9 MB)

Fotografia 11 (4961x3307px, 8.27 MB)

Fotografia 12 (4961x3307px, 4.78 MB)

Fotografia 13 (4961x3307px, 7.99 MB)

Fotografia 14 (4961x3309px, 8.57 MB)

Fotografia 15 (3309x4961px, 5.7 MB)

Fotografia 16 (3309x4961px, 6.9 MB)

Fotografia 17 (3307x4961px, 6.75 MB)

Fotografia 18 (3309x4961px, 6.8 MB)

Fotografia 19 (3309x4961px, 6.14 MB)

Fotografia 20 (3308x4961px, 9.44 MB)

Fotografia 21 (3307x4961px, 10.7 MB)

Fotografia 22 (3307x4961px, 10.69 MB)

Fotografia 23 (4961x3310px, 10.04 MB)

Fotografia 24 (4961x3309px, 8.57 MB)

Fotografia 25 (4961x3309px, 9.69 MB)

Fotografia 26 (4961x3307px, 8.49 MB)

Fotografia 27 (4961x3307px, 8.83 MB)

Fotografia 28 (4961x3307px, 8.63 MB)

Fotografia 29 (4961x3309px, 8.28 MB)

Fotografia 30 (4961x3309px, 9.09 MB)

Fotografia 31 (4961x3310px, 9.64 MB)

Fotografia 32 (4961x3309px, 8.69 MB)

Fotografia 33 (4961x3309px, 8.53 MB)

Fotografia 34 (4961x3307px, 11.12 MB)

Fotografia 35 (4961x3308px, 11.32 MB)

Fotografia 36 (4961x3307px, 10.73 MB)

Fotografia 37 (4961x3307px, 11.25 MB)

Fotografia 38 (4961x3308px, 10.39 MB)

Fotografia 39 (4961x3307px, 8.36 MB)

Fotografia 40 (4961x3307px, 9.39 MB)

Fotografia 41 (4961x3307px, 7.89 MB)

Fotografia 42 (4961x3307px, 8.13 MB)

Fotografia 43 (4961x3307px, 8.19 MB)

Fotografia 44 (3307x4961px, 8.97 MB)

Fotografia 45 (4961x3309px, 9.81 MB)

Fotografia 46 (4961x3309px, 9.44 MB)

Fotografia 47 (4961x3309px, 10.28 MB)

Fotografia 48 (4961x3309px, 9.68 MB)

Fotografia 49 (4961x3307px, 9.54 MB)

Fotografia 50 (3325x4961px, 9.88 MB)

Fotografia 51 (3309x4961px, 9.42 MB)

Fotografia 52 (3307x4961px, 9.09 MB)

Fotografia 53 (3308x4961px, 8.97 MB)

Fotografia 54 (3309x4961px, 8.53 MB)

Fotografia 55 (3308x4961px, 7.64 MB)

Fotografia 56 (3307x4961px, 10.12 MB)

Fotografia 57 (3308x4961px, 11.29 MB)

Fotografia 58 (3308x4961px, 11.05 MB)

Fotografia 59 (3307x4961px, 11.16 MB)

Fotografia 60 (3308x4961px, 9.98 MB)