EQS 450+ : spotreba elektrického prúdu v kWh/100 km (kombinovaná): 20,4 – 15,7; emisie CO2 v g/km (kombinované): 0.[1] EQS 580 4MATIC: spotreba elektrického prúdu v kWh/100 km (kombinovaná): 21,8 – 17,4; emisie CO2 v g/km (kombinované): 0.[1]
Dizajn exteriéru
Automobilový luxus v tej najlepšej forme: elektrický pohon umožňuje celkom novú koncepciu využitia priestoru. Omnoho flexibilnejší a vzdušnejší ako pri bežných sedanoch, pritom strhujúco elegantný: jeden jediný oblúk obopína celé vozidlo. Okrem toho obloženie chladiča s čiernym panelom vpredu typické pre Mercedes-EQ a svetelné pásy vpredu a vzadu vyžarujú ušľachtilý moderný štýl.
Dizajn interiéru
Nanovo premyslený, elegantne vyhotovený: interiér novej EQS uspokojí tie najvyššie nároky. A bude vás inšpirovať a privádzať do úžasu. Nechajte sa prekvapiť – radosť z očakávania býva zriedka taká fascinujúca a súčasne intuitívna.
E-mobilita v EQS
Zlúčením technológie, dizajnu, funkčnosti a konektivity očaruje EQS vodiča aj cestujúcich. Vďaka precíznej detailnej práci sa podarilo dosiahnuť novú rekordnú hodnotu cw 0,20. Vďaka tomu je EQS sériovým vozidlom s najlepšou aerodynamikou na svete.
S dojazdom do 770 kilometrov (podľa WLTP) a výkonom až 385 kW (523 k) splní EQS nároky na progresívny sedan v segmente Triedy S aj pokiaľ ide o pohon. Čoskoro príde na trh aj vysokovýkonná verzia Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ s výkonom až 560 kW (761 k), ktorá z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,8 sekundy. Všetky modely EQS sú vybavené elektrickým hnacím ústrojenstvom na zadnej náprave, verzie s pohonom 4MATIC majú elektrické hnacie ústrojenstvo dodatočne aj na prednej náprave.
S EQS prichádza nová generácia akumulátorov s výrazne vyššou energetickou hustotou. Väčší z dvojice akumulátorov má využiteľnú kapacitu energie 107,8 kWh. Inovatívny softvér manažmentu akumulátora umožňuje aktualizácie vzduchom. Vďaka tomu je manažment akumulátora aktuálny počas celého cyklu životnosti.
EQS je možné nabíjať jednosmerným prúdom s výkonom do 200 kW na rýchlonabíjacích staniciach. Už po 15 minútach je akumulátor nabitý na ďalších 300 kilometrov (WLTP). Doma alebo prostredníctvom verejných nabíjacích staníc je možné EQS komfortne nabíjať striedavým prúdom do 11 kW (v budúcnosti na želanie 22 kW) pomocou palubnej nabíjačky.
K dobrému dojmu z manévrovateľnosti a dynamiky EQS prispieva aj sériové riadenie zadnej nápravy s uhlom natočenia kolies až 4,5°. Alternatívne je možné objednať riadenie zadnej nápravy s natočením 10°. To umožní priemer otáčania viac ako päť metrov dlhého vozidla EQS na úrovni 10,9 metra. To zodpovedá priemeru otáčania mnohých kompaktných modelov.
Revolučná technológia svetlometov DIGITAL LIGHT umožňuje premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku. Novinkou pri asistenčných funkciách sú zobrazenia začiatku kooperatívnej zmeny jazdného pruhu a výstrahy/upozornenia na smer, keď asistent udržiavania v jazdnom pruhu alebo asistent sledovania mŕtveho uhla rozpoznajú nebezpečenstvo. V prípade technológie DIGITAL LIGHT obsahuje každý svetlomet svetelný modul s troma extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna mikrozrkadiel. Rozlíšenie na jedno vozidlo je teda 2,6 milióna pixelov.
EQS s mimoriadnou výbavou DRIVE PILOT bude môcť jazdiť vysoko automatizovane v hustej premávke alebo počas zápchy na vhodných úsekoch diaľnice najprv v Nemecku až do rýchlosti 60 km/h.
Absolútnou zaujímavosťou v interiéri je hyperobrazovka MBUX (mimoriadna výbava; sériovo pre EQS 580 4MATIC a Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+). Táto veľká klenutá obrazovka sa vzletne tiahne takmer od jedného stĺpika A k druhému stĺpiku A. Tri obrazovky sú umiestnené pod krycím sklom a vizuálne sa zlievajú. S OLED displejom s uhlopriečkou 12,3 palca pre spolujazdca vzniká vlastná oblasť zobrazovania a ovládania. Mercedes-EQ sa pritom spolieha na inteligentnú logiku blokovania, ktorá je založená na kamerovom systéme: keď kamera zistí, že sa vodič pozerá na displej spolujazdca, pri určitých obsahoch sa tento displej automaticky stlmí.
Vďaka učenlivému softvéru sa MBUX úplne prispôsobuje svojmu používateľovi a predkladá mu personalizované návrhy pre množstvo funkcií infotainmentu, komfortných funkcií a funkcií vozidla. Pri takzvanej nulovej vrstve sú najdôležitejšie aplikácie ponúknuté celkom hore v zornom poli, vždy podľa situácie a vo vzťahu ku kontextu.
Nabíjanie a servis
Nabíjanie prostredníctvom nabíjacej skrinky, nabíjacej stanice alebo zásuvky.
Aj v otázke možností nabíjania presviedča vozidlo EQS[1] svojou flexibilitou: doma ho možno nabíjať prostredníctvom nabíjacej skrinky Mercedes-Benz alebo zásuvky; na cestách zase na verejných nabíjacích staniciach. Mimoriadne rýchlo možno vozidlo EQS[1] nabiť prostredníctvom výkonnej rýchlonabíjacej stanice IONITY s výkonom až 350 kW. Aj prostredníctvom nabíjacej skrinky Mercedes-Benz s výkonom až 22 kW môžete nabíjať niekoľkonásobne rýchlejšie ako prostredníctvom bežnej domovej zásuvky.
Údaje o spotrebe elektrického prúdu a dojazde sú predbežné a boli zistené Technickou službou pre certifikačný postup v súlade s predpisom OSN/EHK č. 101. Typové schválenie ES a potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami ešte nie sú k dispozícii. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.
Technické údaje: EQS 450+, EQS 580 4MATIC
Technické údaje | EQS 450+ | EQS 580 4MATIC |
Náhon | Na zadné kolesá | Na všetky kolesá |
Elektrický stroj (elektrické stroje) | Permanentne aktivované synchrónne elektromotory (PSM) | Permanentne aktivované synchrónne elektromotory (PSM) |
Max. hnací výkon[11] | 245 kW | 385 kW |
Max. hnací moment na výstupe prevodovky | 568 Nm | 855 Nm |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 6.2 s | 4.3 s |
Maximálna rýchlosť[12] | 210 km/h | 210 km/h |
Kapacita energie akumulátora, použiteľná (WLTP) | 107.8 kWh | 107.8 kWh |
Menovité napätie | 396 Volt | 396 Volt |
Max. rekuperačný výkon[13] | 186 kW | 290 kW |
Palubná nabíjačka (sériovo/na želanie) | 11/22 kW | 11/22 kW |
Čas nabíjania[14] z nabíjacej skrinky alebo z verejnej nabíjacej stanice (nabíjanie striedavým prúdom) (11/22 kW) |
10/5 h | 10/5 h |
Čas nabíjania[15] z rýchlonabíjacej stanice (jednosmerný prúd) | 31 min | 31 min |
Max. výkon nabíjania jednosmerným prúdom | 200 kW | 200 kW |
Nabíjanie jednosmerným prúdom za 15 minút[16] – dojazd (WLTP) | Až do 300 km | Až do 280 km |
Kombinovaná spotreba (WLTP) | 20,4 – 15,7 kWh/100 km | 21,8 – 17,4 kWh/100 km |
Kombinovaná spotreba (NEDC) | 19,1 – 16,0 kWh/100 km | 20,0 – 16,9 kWh/100 km |