100-115 km
Dojazd na elektrinu (NEDC)[1]
1,6 – 1,3 l/100km
Spotreba paliva kombinovaná[1]
4,6 s
Zrýchlenie 0 – 100 km/h
140 km/h
Maximálna rýchlosť iba s elektrickým pohonom
250 km/h
Maximálna rýchlosť
37-29 g/km
Emisie CO2[1]
375 kW / 510 k
Výkon
750 Nm
Max. krútiaci moment
28,6 kW
Kapacita akumulátora
Cez noc
Čas nabíjania doma zo siete (nabíjanie AC: 3,6 kW) za < 8 h
2 h 30 min
Čas nabíjania z nabíjacej skrinky alebo z verejnej nabíjacej stanice (nabíjanie AC: 11 kW)
30 min
Čas nabíjania z rýchlonabíjacej stanice (nabíjanie DC: 60 kW)

 

Prehľad najdôležitejších údajov novej hybridnej generácie v Triede S:

Nový vysokovoltový systém je kompaktnejší a výkonnejší. Počet vysokovoltových rozhraní sa výrazne znížil. Integráciou výkonovej elektroniky do skrine prevodovky sa zredukoval priestor potrebný na inštaláciu a zjednodušili sa montážne procesy pri výrobe vozidla. Zvýšením systémového napätia vzrástol aj hnací výkon, pričom nevznikla potreba väčších priemerov káblov.

Veľký výkon hybridnej jednotky sa dosahuje pomocou permanentne budeného synchrónneho motora s vnútorným rotorom. Maximálny krútiaci moment elektromotora na úrovni 440 Nm je k dispozícii od prvej otáčky motora a stará sa o vysokú mieru agilnosti pri rozjazde a dynamickom spôsobe jazdenia. Plný elektrický výkon je k dispozícii až do rýchlosti 140 km/h a následne je plynulo elektronicky obmedzený.

Tento hybridný systém štvrtej generácie možno modulárne kombinovať s rôznymi vozidlami a spaľovacími motormi.

V Triede S sa po prvýkrát použil ako základ hybridného pohonu dobíjateľného zo siete benzínový motor M 256 z modulárnej rodiny FAME (Family of Modular Engines). Šesťvalcový motor – kombinovaný s integrovaným štartovacím generátorom ISG – sa v Triede S používa aj v modeloch S 450 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva NEDC [1] 8,4 – 7,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 NEDC 191 – 178 g/km, kombinovaná spotreba paliva WLTP [2] 9,5 – 7,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 WLTP 215 – 178 g/km) a S 500 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva NEDC [1] 8,4 – 7,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 NEDC 192 – 179 g/km, kombinovaná spotreba paliva WLTP [2] 9,5 – 8,0 l/100 km, kombinované emisie CO2 WLTP [2] 216 – 181 g/km).

Vysokovoltový (HV) akumulátor vyvinula spoločnosť Mercedes-Benz AG. Patrí do rodiny akumulátorov štvrtej generácie a predstavuje konzekventný ďalší vývoj predchádzajúcej generácie. Skladá sa zo 108 článkov. Celková kapacita akumulátora je 28,6 kWh. Tá vedie k výraznému zvýšeniu dojazdu na úrovni približne 100 kilometrov. Z dôvodu vysokej výkonovej hustoty disponuje vysokonapäťový akumulátor vnútorným chladením. Prevádzkovú teplotu tak možno regulovať prostredníctvom teplotného manažmentu nezávisle od klimatizovania interiéru. Okrem dlhodobej prevádzky v horúcich a studených krajinách sa tým umožňuje aj rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom. Dokonca aj prázdny akumulátor možno s voliteľnou jednosmernou nabíjačkou s výkonom 60 kW úplne nabiť približne za 30 minút. Na nabíjanie prostredníctvom domácej siete so striedavým prúdom je sériovo na palube nabíjačka s výkonom 3,7 kW, na želanie sa dodáva nabíjačka s výkonom 11 kW určená na trojfázové nabíjanie na nabíjacej skrinke.

Usporiadanie akumulátora vo vozidle prináša v porovnaní s predchodcom výhody do každodenného jazdenia: v batožinovom priestore sa už nenachádza žiaden schodík a po novom je v batožinovom priestore k dispozícii prepájací otvor na zväčšenie odkladacieho priestoru. K väčšiemu batožinovému priestoru prispieva aj zadná náprava, ktorá je v porovnaní s ostatnými modelmi Triedy S umiestnená o 27 milimetrov nižšie. Mimoriadne plochá nádrž (obsah: 67 litrov) pod zadnými sedadlami zabezpečuje vysoký komfort nastaviteľných zadných sedadiel.

Elektrickejší ako kedykoľvek predtým: s dojazdom väčším ako 100 kilometrov jazdíte počas bežného dňa väčšinou elektricky
Celkovo je pocit z jazdy výrazne elektrickejší. Vzhľadom na elektrický dojazd, ktorý narástol na približne 100 kilometrov, môžu vodiči prejsť každodenné trasy prevažne čisto elektricky. Vďaka rekuperácii sa pri spomaľovaní alebo jazde z kopca získava z kinetickej energie elektrická energia. V spojení s hydraulickými brzdami sa zlepšila aj rekuperácia. Jej výkon je až 120 kW. Inteligentná prevádzková stratégia na báze trasy sa snaží predvídať, kedy a na ktorých trasách je použitie elektrického jazdného režimu najzmysluplnejšie. Okrem iného berie do úvahy aj kartografické dáta, topografiu, predpisy upravujúce rýchlosť jazdy a dopravnú situáciu na celej naplánovanej trase. Ak chce vodič sám ovplyvňovať rekuperačný výkon, môže ho meniť vo všetkých jazdných programoch okrem programu ŠPORT prostredníctvom radiacich páčok za volantom v troch rôznych stupňoch. V programe D zažije vodič napríklad tzv. One Pedal Feeling: keď zloží nohu z plynového pedálu, vozidlo začne spomaľovať čisto elektricky natoľko intenzívne, že často si vystačí úplne bez hydraulickej nožnej brzdy.
Prevádzková stratégia komunikuje so snímačmi asistenčných systémov a vodiča tak efektívne podporuje v mnohých jazdných situáciách. Na dlhších trasách sa tak pri jazde v mestských oblastiach uprednostňuje jazda na elektrinu. Na základe predošlých skúseností sa počet jazdných programov znížil.

Keďže táto Trieda S disponuje elektrickým kúrením, ako aj elektrickým kompresorom na chladivo, ďalšou výhodou technológie dobíjania zo siete je možnosť predklimatizovania vnútorného priestoru vozidla, či už v lete alebo v zime. Elektromotor poskytuje spaľovaciemu motoru pri príslušnej požiadavke na výkon ďalšie zvýšenie výkonu, vďaka čomu sa Trieda S s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete vyrovná modelu so špičkovou motorizáciou. Charakteristickou vlastnosťou tejto verzie je maximálny systémový krútiaci moment na úrovni 750 Nm.

Trieda S s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete bude k dispozícii v rôznych výkonnostných stupňoch a rázvoroch, s náhonom na zadné kolesá alebo ako 4MATIC, ako vozidlo s ľavostranným a pravostranným riadením.

Technické údaje S 580 e
Valce Počet/zoradenie 6/R
Zdvihový objem cm³ 2 999
Menovitý výkon zážihového motora kW/k pri 1/min 270/367 pri 5 500 – 6 100
Menovitý krútiaci moment zážihového motora Nm pri 1/min 500 pri 1 600 – 4 500
Menovitý výkon elektromotora kW/k 110/150
Menovitý krútiaci moment elektromotora Nm 440
Systémový výkon kW/k 375/510
Systémový krútiaci moment Nm 750
Maximálna rýchlosť [4] km/h 250
Maximálna rýchlosť s elektrickým pohonom km/h cez 140
Spotreba kombinovaná, vážená (NEDC) [5] l/100 km 1,6-1,3
Spotreba kombinovaná, vážená (WLTP) [6] l/100 km 1,3-0,8
Kombinované emisie CO₂, vážené (NEDC) [5] g/km 37 -29
Kombinované emisie CO₂, vážené (WLTP) [6] g/km 30-18
Kapacita vysokonapäťového akumulátora/z toho využiteľná kapacita kWh 28,6/21,5
Spotreba elektriny kombinovaná, vážená (NEDC) [5] kWh/100 km 26,7-24,7
Spotreba elektriny kombinovaná, vážená (WLTP) [6] kWh/100 km 29,5-24,5
Dojazd pri jazde na elektrický pohon NEDC [5] km 100-115
Dojazd pri jazde na elektrický pohon WLTP [6] km 81-103

 

Fotografia 1 (4961x3307px, 7.01 MB)

Fotografia 2 (4961x3307px, 6.03 MB)

Fotografia 3 (4961x3307px, 16.36 MB)

Fotografia 4 (4961x3307px, 13.03 MB)

Fotografia 5 (4961x3307px, 13.27 MB)

Fotografia 6 (4961x3307px, 9.06 MB)

Fotografia 7 (4961x3307px, 7.35 MB)

Fotografia 8 (3307x4961px, 6.58 MB)

Fotografia 9 (3307x4961px, 6.38 MB)

Fotografia 10 (5244x2952px, 9.26 MB)

Fotografia 11 (5301x2967px, 9.6 MB)

Fotografia 12 (5472x3078px, 6.8 MB)

Fotografia 13 (5472x3398px, 7.93 MB)

Fotografia 14 (5472x3648px, 9.35 MB)

Fotografia 15 (5472x3078px, 7.58 MB)

Fotografia 16 (5472x3648px, 8.77 MB)

Fotografia 17 (5472x3078px, 5.16 MB)

Fotografia 18 (8192x5464px, 17.02 MB)

Fotografia 19 (8192x5464px, 20.73 MB)

Fotografia 20 (8192x5464px, 20.04 MB)

Fotografia 21 (5906x3939px, 8.26 MB)

Fotografia 22 (5887x3311px, 6.71 MB)

Fotografia 23 (4297x2866px, 2.36 MB)

Fotografia 24 (5906x3939px, 4.02 MB)

Fotografia 25 (5906x3323px, 3.61 MB)

Fotografia 26 (5906x3939px, 3.72 MB)

Fotografia 27 (5906x3322px, 6.35 MB)

Fotografia 28 (5906x3939px, 12.95 MB)

Fotografia 29 (4961x2480px, 12.29 MB)

Fotografia 30 (944x460px, 69.56 kB)